Boktips o bokrecension

 
 
 

 

Jag läste min första bok som 21åring. Ja, som 21åring. dock har jag efter det malt hyfsat många böcker i olika

former. Efter 9 år på högskola o universitet så har det blivit en och annan.

Dock har jag efter olyckan, då sjukdomen satte fart på riktigt inte kunnat förmå mig att läsa, inte så som innan.

Dock har jag två böcker som jag gillar skarpt, som jag utan vidare kan rekommendera. Den tredje har jag köpt idag,

men det lilla jag hunnit läsa kan jag bara säga WoooW.

 

 

 
          
                                                  Livet på Mars  Av Micael Dahlen
 
Eftersom Marty Andersson alltid känt sig som ett ufo är det kanske inte osannolikt att han är ett.
Att han kanske är från Mars. 
En ödesdiger knapptryckning i en internationell pengatvättshärva flyttar femtiofyra miljoner till Martys konto- och ger honom möjligheten att hitta hem. Vägen dit blir dock inte så änkel som man kunnat tänka sig, då ryska torpeder, avdankade ruymdfoskare och Hollywoodstjärnor korsar hans väg. 

Micael skriver på ett lättsamt men ändå mångbottnat sätt. Ett sätt som i alla fall får mig att fastna, hoppa till och önska att jag inte fastnar i samma situation som Marty.
 
 
 
                      
 
                        Synteism av Alexander Bard & Jan Söderqvist
 
Bard & Söderqvist har åter lyckats spå framtiden och sätta ord på den tomhet som uppstått efter att vi slutat tro på en högre makt, ibland kallad gud. Synteismen sätter i stället individualismen som den hösta tron. Tron på dig själv och det du kan åstadkomma. Boken är så välskriven och genomtänkt att jag nästan blir rädd för vad framtiden har att erbjuda. Så här skrever de i sin inbindning. 

Synteismen är övertygelsen om att motsatsparet teism och ateism är en förlegad konstruktion. Gud är i själva verket inget annat än namnet på mänsklighetens drömmar projecerade mot en enda gemensam punkt, utopin.
 
Boken kan upplevas som svår och ganska tung, men o du ger den tid så kommer den att fastna i dig och skänka dig en unik upplevelse.
 
 
                           
 
 
 
 
                                                                   NY INKÖPT
                                 
                                                          Recension kommer!
 
 
 
 

Kommentera här: